Šiaurietiškas ugdymas

Apie ugdymo modelį

Šiaurės licėjus Vilniuje veiklą pradėjo 2015 m. Šiaurės šalių švietimo modelis nuolat sulaukia pasaulinių įvertinimų už akademinių pasiekimų, mokinių emocinės savijautos bei pažinimo raidos rezultatus. Šiaurės šalių ugdymas remiasi holistine prieiga į mokymąsi, mokykloje svarbu mokinio savijauta ir pasitenkinimas ugdymo procesu. Mūsų specialistų įsitikinimu, kai mokinys jaučiasi gerai, tuomet lengviau įsisavina žinias, jo mokymosi pasiekimai auga.

Šiaurės licėjuje ugdymas organizuojamas remiantis Lietuvos bendrąja ugdymo programa, šiaurės šalių ugdymo programomis bei principais, padedančiais kiekvienam mokiniui pasiekti geriausių asmeninių rezultatų.

laimingi vaikai mokosi geriau

Kai sakome, kad laimingi vaikai mokosi geriau, tai sakome, kad:

  • Vaikai, kurie jaučiasi saugiai, mokosi geriau.
  • Vaikai, kurie aktyvūs, komunikuoja ir bendradarbiauja, mokosi geriau.
  • Mokiniai, kurie reflektuoja apie savo mokymosi eigą ir procesus, mokosi geriau.
  • Mokiniai, kurie sprendžia problemas, susitvarko su iššūkiais, supranta kontekstą, randa sąsajas tarp skirtingų dalykų, mokosi geriau.
  • Mokiniai, kurie kelia aktualius klausimus, mokosi geriau.
  • Mokiniai, kurie gauna pritaikytą mokymą, mokosi geriau.

VERTYBĖS

Šiaurės licėjaus bendruomenėje sudarėme 5 vertybių ir elgsenų sąrašą, kuriame pasidaliname, ką vertiname, kokį elgesį skatiname, kuo vadovaujamės priimdami sprendimus, kai negalime remtis skaičiais ar nustatytomis taisyklėmis. Vertybės yra svarbios mums visiems: mokytojams, tėvams, administracijai, partneriams ir, žinoma, vaikams. Įvardinę šiuos dalykus, juos toliau stipriname, diegiame bei auginame mokykloje.

Pagarba sau ir kitiems

1. PAGARBA SAU IR KITIEMS

Gerbiu ir vertinu save. Suprantu ir priimu, kad visi esame skirtingi. Moku išklausyti. Kai matau nepagarbų elgesį, patyčias – stabdau. Elgiuosi sąmoningai ir atsakingai. 

Bendradarbiavimas ir individualumas

2. BENDRADARBIAVIMAS IR INDIVIDUALUMAS

Kartu su draugais ir pagalba galiu išmokti bei atlikti daugiau, smagiau, greičiau ir paprasčiau. Esu dėkingas už žinias, kurias man suteikia kiti, bei drąsiai dalinuosi savo mintimis ar patirtimi. Siekiu asmeninio tobulėjimo ir augimo.

Laisvė ir atsakomybė

3. LAISVė ir atsakomybė

Esu laisvas jausti, mąstyti, pasakyti, kas man patinka ir ko norėčiau kitaip. Kartu su laisve, nešu atsakomybę už savo veiksmus, pripažįstu ir mokausi iš savo klaidų bei laimėjimų.

Kūrybiškumas ir kritinis mąstymas

4. kūrybiškumas ir kritinis mąstymas

Drąsiai ieškau naujų būdų, džiaugiuosi atradimais. Kai nežinau, kaip kažką padaryti, vadinasi kol kas dar neradau būdo. Tęsiu paieškas ir tikiu, kad man pavyks. Kai sužinau kažką stulbinančio, tikrinu informaciją patikimuose šaltiniuose, vertinu tiesą.

Gamta ir tvarumas

5. gamta ir tvarumas

Prisiimu atsakomybę už savo kasdienius įpročius, kurie daro įtaką aplinkai. Pradedu nuo savęs ir rodau pavyzdį. Elgiuosi tvariai: rūšiuoju, atsakingai naudoju popierių, vandenį ir elektrą, kūrybiškai naudoju antrines žaliavas, dalinuosi / mainau / keičiu / dovanoju.

    Add a header to begin generating the table of contents