Šiaurės licėjus – pirmoji Lietuvos privati mokykla, įgyvendinanti šiaurietiškus ugdymo principus ir mokymąsi, grįstą reiškinių tyrinėjimu (PhenoBL).
Jurgita mokytoja dirba daugiau nei 10 metų, vaikus mokė trijose mokyklose, o pernai įgijo vyresniosios mokytojos kvalifikaciją. Pedagogę labai domina skirtingų dalykų integracija pamokose, tad Jurgita lietuvių kalbą integruoja su informacinėmis technologijomis, muzika, daile, istorija, geografija, net matematika.
„Šiaurės licėjus mane sužavėjo mokytojui suteikiama laisve ir pasitikėjimu, kolegų bendradarbiavimu, profesionalia komanda, gera mokinių ir mokytojų emocine savijauta, suteikiamomis mokymo priemonėmis. Džiaugiuosi galėdama dirbti su didelę patirtį turinčiais pedagogais, vadovėlių, pratybų ar kitos mokymo medžiagos kūrėjais,“ — pasakoja Jurgita.
Anot jos, šiandien lietuvių kalbos mokytojams tenka sunkus uždavinys — nuolat skubantį, greitų rezultatų siekiantį, informacinėmis technologijomis perpildytą mokinį sudominti knygų skaitymu.
Mokytoja Irena Istorijos bakalauro studijas baigė Vilniaus pedagoginiame universitete, o vėliau ten įgijo du magistro laipsnius: humanitarinių mokslų ir edukologijos. Mokytoja gali pasigirti 18 metų pedagoginio darbo patirtimi.
Viena Irenos stipriųjų pusių – socialinis ir emocinis ugdymas. Ji turi socialinės pedagogės darbo patirties: padėjo įsteigti beglobių vaikų globos organizaciją bei savo laisvalaikį skyrė bendruomeniniams vaikų namams „Atsigręžk į vaikus“.
Mokytoja turi įgijusi stiprų pedagogų bendruomenės pasitikėjimą. Ji – viena pirmųjų Lietuvos mokytojų kasdieniame darbe taikiusi leidyklos „Šviesa“ serijos „Atrask“ vadovėlių metodinę medžiagą.
Irenos mokiniai dalyvauja istorijos žinių patikrinimo konkursuose ir sėkmingai skina laimėjimus. Jos mėgstamų konkursų sąraše: „Lietuvos istorijos Žinovas”, „Istorijos Kengūra” ir „Sostinės Išminčius”.
Visada besišypsanti pagrindinio ugdymo anglų kalbos mokytoja Andra prie mūsų komandos prisijungė 2020 metais. Andra anglų kalbos mokėsi Vilniaus pedagoginiame universitete, jau 30 metų vertėjauja, yra dirbusi ne tik pedagoginį, bet ir administracinį bei vertėjos darbą užsienio ambasadose, tarptautinėse organizacijose ir versle.
„Pamokų metu stengiamės nenuobodžiauti, šiuolaikinės kalbos mokymo galimybės yra labai plačios, anglų kalbos mokytojas laisvai renkasi metodus ir priemones,“ – mano Andra.
„Nuo pat studijų siekiau įgyti kuo tikresnę ir gyvesnę anglų kalbą, todėl daugybę metų dirbau su žmonėmis, kuriems anglų kalba yra gimtoji, o šiandien dalinuosi šia patirtimi su vaikais,“ – sako Andra.
Mokytojas Federico – Pietų Amerikoje gimęs ir užaugęs lietuvių kilmės argentinietis. Jam ispanų kalba — gimtoji. Federico taip pat yra profesionalus dainininkas, mokytojas ir vertėjas, Lietuvoje gyvenantis daugiau nei 15 metų.
„Šiais mokslo metais sustiprinsime ispanų kalbos gramatikos žinias, su kruopščiai atrinkta šiuolaikine medžiaga sukursime autentiškesnę aplinką mokymuisi, kartu susipažinsime su skirtingais Ispanijos bei Lotynų Amerikos dialektais ir kultūromis atsižvelgiant į kiekvienos klasės ar atskiro mokinio poreikius, galimybes ir gebėjimus,“ — planais dalijasi Federico.
Gabija baigė Frankofonijos šalių kalbos ir kultūros bakalaurą, o šiuo metu studijuoja kvalifikacinę pedagogiką. Gabija dažnai dalyvauja seminaruose apie pagalbą mokytis vaikams, pamokose ieško geriausių būdų, kaip išlaikyti vaikų dėmesį. Gabija laisvai kalba prancūziškai, domisi prancūzų kultūra ir filmais.
Fizinio ugdymo mokytojas Lukas prie mūsų bendruomenės prisijungė praėjusiais metais. Jis sporto veiklas veda 5-8 kl. Šiaurės licėjaus mokiniams. 2015 m. Lukas baigė Lietuvos Sportininkų mokymų kursus ir įgijo Kūno kultūros veiklos leidimą. Lukas Vilniaus kolegijoje ir Porto Polytechniko universitete Portugalijoje baigė jungtines Kūrybingumo ir verslo inovacijų studijas, o pedagogikos mokslų bakalaurą studijavo Mykolo Riomerio universitete.
Lukas gali pasigirti turtinga sporto trenerio ir pedagogo patirtimi. Jau septintus metus Lukas yra Sostinės krepšinio mokyklos treneris ir šeštus metus dirba treneriu Lietuvos specialiosios olimpiados komiteto (angl. Special Olympics) jaunimo grupėje, kurioje sportuoja kartu su spec. poreikių turinčiais vaikais bei paaugliais.
„Noriu įkvėpti vaikus savanoriauti, dalyvauti konkursuose, drąsiai dalintis savo kūryba su kitais. Visada sakau – nebūtina laimėti, svarbu dalyvauti ir įgauti naujos patirties,“ — mintimis dalijasi Laura.
Laura baigė dailės pedagogikos bakalauro programą Vytauto Didžiojo universitete, o 2021 m. Vilniaus dailės akademijoje įgijo fotografijos ir medijų meno magistro laipsnį, o nuo šių metų Vytauto Didžiojo universitete studijuoja technologijų modulį.
Laura gali pasigirti turtinga savanorystės patirtimi. Nuo 2007 m. iki šiol Laura priklauso LSS-Skautuva bendruomenei, 5 m. buvo Lietuvos Raudonojo Kryžiaus savanorė, 4 m. savanoriavo nevyriausybinėje organizacijoje „Gyvoji biblioteka“ ir jau septintus padeda organizuoti muzikos festivalį „Velnio akmuo“
Laura taip pat labai aktyviai dalyvauja parodose ir projektuose, jos vardo darbai puikuojasi galerijose ir online parodose. Mokytoja taip pat dalyvauja dailėtyros paskaitose, parodose, nenustoja lavinti specialybę seminaruose technologijų ir menų mokytojams.
Mokytojas Rokas baigė nanomedžiagų chemijos bakalauro ir chemijos magistro studijas Vilniaus universitete. Studijų metu Rokas dirbo net trijose skirtingose mokslinėse laboratorijose, kuriose sintetino priešvėžinius vaistus, kūrė ir tyrė fluorescuojančius jutiklius skirtus Alzheimerio ir kitų ligų diagnostikai. Roko cheminės žinijos arsenalo vaisiai – keturios mokslinės publikacijos pasaulinio lygio mokslo žurnaluose. Mokytojas 2021 m. įvertintas vardine Prezidento Aleksandro Stulginskio stipendija.
Greta akademinio mokslo, mokytojas spėjo sukaupti 5 metų patirtį mokymo srityje. Rokui ugdymo procese labai svarbus prasmės pojūtis: „Tiek mokinys, tiek mokytojas turi jausti prasmę, kuri atsiranda iš džiaugsmo supratus, sužinojus ką naujo, pamačius nematomą,” – mąsto Rokas. Mokytojas chemijoje, toje atomų ir molekulių karalystėje, įžvelgia daug grožio akimirkų, kuriomis nenustygdamas siekia pasidalinti su moksleiviais.
Savitą chemijos supratimo ir ugdymo būdą Rokas formuoja lankydamas Vilniaus universiteto dramos teatrą. Meninė patirtis padeda mokytojui išlaisvėti, pažinti žmogų, o kartu atveria duris naujiems chemijos pateikimo būdams, kaip kad netikėtas Vilniaus universiteto dramos teatro spektaklis – „Alisa mokslo stebuklų šalyje“, kuriame vaidino ir mūsų mokytojas.
Mokytoja Inga matematikos bakalauro ir magistro studijas baigė Vilniaus universitete. Studijuodama magistrantūroje žinių sėmėsi Italijoje Paduvos universitete.
Mokytoja ekspertė niekada negali sustoti ir apsiriboti viena veikla. Naujų idėjų ieško vykdama į stažuotes į Suomiją, Angliją, Austriją. Ji yra ilgametė Lietuvos matematikos mokytojų asociacijos narė, Vilniaus miesto matematikos metodinio būrelio narė, Vilniaus miesto matematikos olimpiadų 5-12 kl. darbų vertintoja.
2023 m. mokytoja Inga tapo portalo lrytas.lt rengiamo projekto „Lietuvos mokytojas 2023“ vidurinio ugdymo nominantė. Buvo išrinkta tarp 10-ties geriausių vidurinio ugdymo kategorijoje Lietuvoje. 2023 m. „Žinių ekonomikos forumo“ mokytojų apdovanojimuose išrinkta Inovatyviausia gimnazinio ugdymo mokytoja Lietuvoje.
Kiekviena pamoka man – tai be galo prasminga veikla, kurios metu kiekvienas mokinys gautų maksimaliai naudos, būtų pastebėtas, įvertintas, aktyvus ir nenuobodžiaujantis. Todėl pamokoje stengiuosi kuo daugiau laisvės, pasirinkimo ir aktyvumo suteikti mokiniams, o aš stengiuosi būti vedliu, kuris nukreipia tinkama kryptimi, kuris pajudina silpnesnių gebėjimų mokinius ir neleidžia užsibūti komforto zonoje aukštesnių gebėjimų mokiniams. Dažnai mokiniai bijo matematikos. Nepasisekus vieną kartą, jie pasiduoda, nepasitiki savo jėgomis, nusivilia. Aš stengiuosi parodyti, kad matematika gali būti įdomi, graži, o svarbiausia – įveikiama. Reikia tik norėti ją suprasti, pradėti, nepasiduoti ir pasitikėti mokytoju, kuris nori būti šalia ir tobulėti kartu su savo mokiniais.“ – pasakoja mokytoja Inga.
Mokytoja Lina turi daugiau nei 10 metų matematikos mokymo patirtį.
Pedagogė yra baigusi matematikos studijų magistrą tuometiniame Vilniaus pedagoginiame universitete. Lina savo pamokose ieško priėjimo prie kiekvieno mokinio, siekia pritaikyti pamokas kiekvieno vaiko gebėjimams atskleisti ir jiems tobulėti.
Pati besižavėdama matematikos mokslu, tą stengiasi perduoti ir savo mokiniams
Baigusi VU matematikos fakultetą nesiskiriu nei su mokykla, nei su matematika. Bėgant metams mokykloje labai greitai supranti, kad galėtum mokyti, turi nuolat mokytis ir pats. Tą ir darau – dalyvauju įvairiausiuose mokymuose, konkursuose, darbo grupėse, projektuose. Tai, ką išmokstu, gaunu, atiduodu mokiniams ir kitiems mokytojams (vertinu olimpiadininkų, PUPP ir VBE darbus, vadovauju studentų praktikoms).
Šiuolaikiniai mokiniai – puikiai įvaldę IKT technologijas, o mums, mokytojams, labai svarbu, kad atotrūkis netaptų per didelis. Todėl prasmingas, mokymuisi ir tobulėjimui skirtas, IKT priemones nuolat taikau savo pamokose. Savo sukaupta patirtimi dalinuosi atvirose pamokose, vertindama vadovėlius, skaitydama pranešimus, kurdama kvalifikacijos tobulinimo programas ir vesdama autorinius seminarus.
Pritariu minčiai: „Matematika – visų mokslų motina ir tarnaitė“. Be jos sunku įsivaizduoti tiksliųjų, gamtos ir net humanitarinių mokslų mokymąsi, todėl labai artimas STEAM ugdymo modelis. Esu vedusi integruotas pamokas su lietuvių, anglų, vokiečių kalbos mokytojais, su aplinkotyros, technologijų, geografijos, biologijos mokytojais – tai, tikriausiai, lengviausias būdas atsakyti mokiniui į klausimą „Kam man ta matematika?“.