fbpx

Pradinės mokyklos mokytojai

Visada puikiai nusiteikusi priešmokyklinio ugdymo pedagogė Diana prie mūsų komandos prisijungė 2016 metais. Diana ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo Bakalauro programą baigė Vilniaus pedagoginiame universitete.

Mokytoja 10 metų dirbo su ankstyvojo ir ikimokyklinio amžiaus vaikais, licėjuje – 7 metus ugdo priešmokyklinukų klases, pati augina 3 sūnus ir yra sukaupusi unikalią patirtį dirbant su alfa kartos vaikais. Pedagogė labai aktyvi: švietimo temomis rengia straipsnius, dalyvauja kvalifikacijos tobulinimo seminaruose, mokymuose bei konferencijose. Viena iš paskutiniųjų: praktinė pedagogų konferencija „Alfa kartos vaikai: galimybės ir iššūkiai“.

Priešmokyklinukams labai svarbu tobulėti visose srityse, todėl mokytojos Dianos vaikai yra dalyvavę Lietuvos banko finansinio raštingumo konkurse „Jauna piniginė“. Mokytojos komanda iškovojo II-ąją vietą.

Dianos žodžiais, kiekviena mokytojo diena pilna iššūkių, kūrybinio juoko ir laisvės veikti.

„Pedagogo darbas yra kūrybinis. Jo procese dalyvauja visas žmogus – savo kūnu, jausmais ir protu. Veikla mokykloje man teikia didžiulę prasmę,“ – sako Diana.

Vaikų mylimai mokytojai Živilei kūrybos reikia kaip oro.

Pedagogė pati vaikams kuria užduočių tekstus, istorijas ir pasakas. Živilės kurtas užduotis vaikai atlieka kasdien. Vaikams labiausiai patinka pedagogės teksto suvokimo pamokos, kai perskaitę Živilės rašytą tekstą, vaikai ieško atsakymų į įdomiausius klausimus, rašo žodžius, skaičiuoja, lavina ir ranką, ir smegenis.

„Labai mėgstu vaikams skaityti knygas. Skaitydami intonuojame ir vaidiname personažus, aptariame tekstų ištraukas. Jau priešmokykliniame amžiuje vaikui formuojasi meilė knygoms, skaitymui ir nuostabiam fantazijų pasauliui, kuris slypi anapus… Atsivertus knygą“, – mintimis apie savo darbą dalijasi mokytoja Živilė.

Jos kūrybos vaisių rasite ir knygynuose. Pedagogės knygų sąraše puikuojasi 8 leidiniai.

Dovilė baigė VPU lietuvių filologiją. O šiuo metu savo žinias gilina ir studijuoja logopediją. Mokytoja Dovilė – tikras pozityvumo ir geros nuotaikos užtaisas. Švelni su vaikais, draugiška su didesniais ir teisinga su labai dideliais.

Dovilės kojos nuėjo ne vieną tūkstantį žingsnelių, o su ja žygiuojantys vaikai pamilsta ilgus ir turiningus pasivaikščiojimus. Nesvarbu koks už lango oras, vaikai keliauja atrasti, pažinti, tyrinėti ir tiesiog pailsėti. Tokia diena vaikams yra tikrai įsimintina, nes už viską smagiau yra mokytis pačiam pabandant, pačiupinėjant ir būnant netradicinėse erdvėse!

Visada pastebinti kiekvieną vaiką, atpažįstanti jo emociją, mokanti ir paguosti, ir paskatinti, kartais tikrai atrodo, kad Dovilė kaip tikra mama yra ir teisinga, ir labiau nei bet ką pasaulyje mylinti vaikus. Kasdien Dovilė pasitinka vaikus su plačia šypsena, rūpestingu apsikabinimu ir smagiai suplanuota diena.

 

Mokytoja yra įsitikinti, kad dirbti mokykloje tai 100 % yra jos pašaukimas. Myli vaikus ir patinka juos mokyti! Dovilė ne tik moko, bet patinka rinkti vaikų juokingas frazes, tą daro nuo tada, kai dar dirbo darželyje.

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja tiki, kad vaikui reikia būti savimi ir nebijoti klysti, pasimokyti iš klaidų. Svarbiausia jų gera emocinė būsena, tada ir motyvacijos viskam užtenka.

Vaikai mane supa nuo paauglystės. Nuo 14 metų savanoriavau vasaros šeimų stovykloje su 4-7 metų vaikais. Tai buvo nuostabi trejų metų patirtis, kuri leido ne tik labiau vaikus pažinti, bet ir sužinoti tėvelių lūkesčius. Taip prasidėjo mano pedagogikos kelias. 

Baigiau ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programą Vytauto Didžiojo universitete. Noriu neatsilikti nuo inovacijų, būti šiuolaikiška ir vaikų emocinę būseną puikiai suprantanti mokytoja, todėl dalyvauju inovatyviuose kvalifikacijos kėlimo seminaruose kaip „Mąstymo mokykla“, „Inovatyvus ugdymas“ ir „Zipio draugai“.

Ketverius metus dirbau su ikimokyklinio amžiaus vaikais. Vėliau su priešmokyklinukais ir jau į pirmą klasę esu išleidusi tris priešmokyklinukų kartas.

Mano nuomone, pamoka skirta sužinoti naujų dalykų, išmokti tai, kas vaikui yra visiškai nauja. Jei vaikas viską moka ir žino ir pamokoje jam nebuvo iškilusių sunkumų, reiškia toje pamokoje jis nieko naujo ir neišmoko. 

Man svarbiausia įgyti vaiko pasitikėjimą. Noriu, kad vaikas drąsiai pasakytų, kas jam patinka ar ne, nebijodamas į mane kreiptųsi, manimi pasitikėtų ir jaustųsi saugus. Kai vaikai jaučiasi saugūs, tuomet laisvai tyrinėja, mokosi ir ieško savęs – noriu, kad būtent taip būtų ir mano pamokose.

Man mokytojo darbas – nuolatinis augimas ir tobulėjimas, savęs ieškojimas ir pažinimas. Gerbiu savo mokinius, taip pat mokau, kad jie gerbtų ir kitus. Siekiu, kad mokiniai kasdien įveiktų vis didesnius iššūkius, kad jaustų atsakomybę už savo mokymąsi ir elgesį. Tikiu kiekvieno vaiko galimybėmis, bet svarbiausias mano tikslas – matyti, girdėti ir kiekvieną vaiką išmokyti mokytis. 

Šiaurės licėjuje dirba mano dukra. Ji pasakojo ir džiaugėsi, kokia stipri komanda dirba čia: visapusiška pagalba, geranoriškumas, nuoširdumas, supratimas, tolerancija ir dar daug puikių vertybių sieja visus licėjuje dirbančius. Dukra Miglė ir paskatino ateiti čia. 

Mano socialiniai gebėjimai ir kompetencijos: 

  • Gebėjimas dirbti komandoje
  • Puikūs bendravimo įgūdžiai
  • Atsakingumas, sąžiningumas
  • Darbštumas bei kruopštumas
  • Noras tobulėti, pasidalinimas patirtimi.

Mėgstu ilgus pasivaikščiojimus, buriuoti, keliauti, gaminti-eksperimentuoti-išbandyti naujus patiekalus. 

Šioje srityje dirbu jau šešerius metus. Patirtis pradėjo kauptis popamokinės veiklos organizavime, vasaros stovyklų vykdyme, na, o įpusėjus studijoms, mokytojavime mokykloje. Studijavau ir pradinių klasių mokytojos kvalifikaciją įgijau Vytauto Didžiojo universitete. Tačiau tai nebuvo mano pirmasis kelias baigus mokyklą. Dar prieš studijas atlikau privalomąją karinę tarnybą Klaipėdos Dragūnų batalione. 

Manau, kad svarbiausia vertybė, kuria vadovaujuosi darbe – pagarba. Pagarba sau ir aplinkiniams, nepaisant jų amžiaus, pasiektų rezultatų ar išvaizdos. Juk visi esame skirtingi, bet gi tuo ir ypatingi! 

Neįsivaizduoju darbo dienos mokykloje be humoro. Tikiu, kad reikia mokėti pasijuokti iš savęs, klaidų ar nesėkmių. Juk, dažniausiai, pažvelgus atgal, tai būna tik smulkmenos, tai kodėl tų sunkių akimirkų nepalengvinus ir neprasiskaidrinus nuoširdžiu juoku? 

Esu įsitikinus, kad jei noriu, kad septynmetis girdėtų ir klausytųsi man įdomių dalykų, aš taip pat turiu domėtis tuo, kuo laisvalaikiu užsiima jis. Tad tikėtina, kad būsiu mačiusi visus animacinius filmus. Na, o kai galiu rinktis veiklas, kurios patinka man – linkstu prie sporto. Aktyviai žaidžiu paplūdimio tinklinį, šoku.

Diana studijavo anglų kalbos filologijos ir pedagogikos bakalaurą. Pedagogei dirbti mokykloje patinka, nes smagu prisidedi prie jaunų žmonių augimo ir šiuolaikinių vertybių ugdymo. Mokytoja tiki, kad padeda jiems atidaryti duris naujoms galimybėms, nes anglų kalba padeda pasiekti kone visą pasaulį.

Diana – gamtos žmogus, tad jos mažas asmeninis tikslas yra skiepytivaikams pagarbą gamtai bei gyvūnams. Gyvūnai – neatsiejama mokytojos gyvenimo dalis. Laisvalaikiu dresuoja savo šunį, dalyvauju šunų sporte, kuriame mokosi pėdsekystės, paklusnumo ir sportinės apsaugos. Taip pat mėgsta muziką, tad prisideda prie vieno didžiausių Lietuvos muzikos festivalio Granatos Live kūrimo.

Pedagogės nuomone, svarbiausia ugdyti mokinius ne testams, o gyvenimui. Svarbu atsižvelgti į individualią mokinio pažangą ir nelyginti jos su kitų mokinių rezultatais. Ir mokytojai dalykininkai gali stipriai prisidėti prie mokinių vertybių ugdymo.

Mokytoja Aleksandra turi architektūros bakalaurą, vertimo magistrą bei mokytojo kvalifikaciją, baigė mokyklos pedagogikos studijas. Pedagogei labai smagu matyti, kaip vaikams sužiba akys, kai jie pradeda suprasti iki šiol nežinomą dalyką, kai jie pradeda labiau pasitikėti savo žiniomis ir savimi.

Aleksandra ne tik mėgsta mokytojauti, bet ir kurti rankomis: „Kartu su močiute leidžiame laisvalaikį kurdamos drabužių (dažniausiai paltų) dizainą ir juos pasiūname. Man labai patinka aplinkoje matyti spalvų įvairovę ir ją atgaminti tapyboje. Taip pat domiuosi HEMA (istoriniais Europos kovos menais) ir karts nuo karto pakovoju ilguoju kalaviju.

Aleksandra labai didžiuojasi ir džiaugiasi įgautomis patirtimis: „Paauglystėje labai didžiavausi tuo, kad pati atlikau viso savo kambario remontą. O suaugystėje įdomiausia buvo atlikti praktiką Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES Briuselyje — pamatyti ES institucijų sprendimų priėmimo virtuvę iš arti, dalyvauti posėdžiuose ir renginiuose, o vėliau atlikti praktiką Europos Komisijoje Liuksemburge. Šių praktikų metu ne tik sutikau daugybę įdomių žmonių iš viso pasaulio, atlikau daug įdomių darbų ir stipriai pasipildžiau žinių bagažą, bet ir skersai ir išilgai apkeliavau Belgiją bei apžygiavau Liuksemburgą.

Pedagogė mano, kad svarbiausia vaikams išmokti drąsos — drąsos kalbėti, kurti ir būtinai pabandyti iš naujo, kai kažkas nepavyksta. Taip pat vienas svarbiausių dalykų — bendradarbiavimas. Gyvenimas vienokioje ar kitokioje bendruomenėje visą gyvenimą lydi kiekvieną, tad itin svarbu išmokti būti bendruomenės dalimi ir priimti kitus bendruomenės narius.

„Kai manęs kas nors klausia: „Kodėl mokytoja?“, aš visada atsakau, kad neturėjau kito pasirinkimo, nes “Teaching is in my roots!” Kilusi iš mokytojų šeimos, pašaukimą, charakterį, iškalbą, energiją bei norą padėti suprasti kalbas ir jų kultūrą bei žmones, matomai, paveldėjau natūraliai. Draugai man iki šiol siunčia parašyti viešą kalbą ar redaguoti tekstą viena ar kita kalba.“ – šmaikštauja Renata.

Kaip pati Renata teigia, kalbų (jos atveju net 5-ių) mokėjimas atveria akis, pasaulį, žinias, pažinčių ratą bei plačias kelionių galimybes (“What is your next destination?”). O gerai įvaldžius būtent anglų kalbą atsiveria visos durys. Prie to stipriai prisidėjo IELTS kursai mokykloje bei anglakalbiai draugai. Ne veltui sakoma: “English is a global language of today”.

O Renatai atsivėrė ne tik durys, bet ir sienos, kai gavo magistro studijų pasiūlymą anglų kalbos pedagogikos katedroje Pietų Korėjos nacionaliniame universitete. Kadangi dar anglų kalbos filologijos bei ispanų kalbos bakalauro studijų Lietuvoje metu ji turėjo laimę sudalyvauti 2-ose mainų programose, išvykimas į Tolimųjų Rytų šalį jau nebegąsdino – o atvirkščiai – jaudino.

Užsienyje nestigo veiklos: mokslas, mokyklinė praktika, privatus mokymas, savanoriavimas anglų kalbos klube, kelionės po Aziją, korėjiečių bei anglų kalbų kvalifikacijų kėlimas ir kt. Anglų kalbos patirtį Renata kaupė mokydama įvairaus (nuo priešmokyklinio iki vidurinio) amžiaus vaikus anglų kalbos akademijoje, stovykloje bei lopšelyje-darželyje, kur buvo tobulinami TEFL, klasės valdymo, netradicinio mokymo per patirtį, inscenizacijas, knygų skaitymą, bei vizualines priemones įgūdžiai.

Nuolatinis daugiau nei 6-ių metų darbas perfekcionistų bei darbomanų šalyje Renatai suteikė neapsakomai daug patirties, gilių žinių, naujų idėjų bei įžvalgų „kitu kampu“ į įvairias situacijas, ką, neabejotinai, galės ir taikys naujoje savo darbo vietoje Šiaurės licėjuje.

Sita turi anglų filologijos bakalaurą (VU) ir baigė mokyklos pedagogikos studijas (VU).

Mokytojai labiausiai patinka stebėti ir kurti mokinių atradimo džiaugsmą. Mėgsta išgirsti klausimus prasidedančius Kodėl ir O jei…, nes jie padeda giliau suvokti mokomąją medžiagą, veda prie alternatyvų apsvarstymo ir kūrybiškų idėjų. Pedagogei itin svarbus mokinių emocinis pasaulis, ji stengiasi, kad pamokose mokiniai jaustųsi saugiai, nebijotų klysti. Sita labai vertinapirmąjį rankos pakėlimą užduoti klausimui, pasisiūlymą garsiai perskaityti tekstą ar pasidalinti savo žiniomis šios patirtys leidžia patirti sėkmę, padrąsina mokinį, o mokytojai suteikia galimybę pasidžiaugti mokinio progresu metų eigoje.

Sita spalvotais siūlais mezga šiltas kojines, o vaizdingais žodžiais kuria mėgėjišką prozą ir poeziją. Domisi ekologija, psichologija (ypač perfekcionizmo, empatijos, perdegimo, motyvacijos temomis), socialine lygybe, skirtingomis kalbomis ir religijomis.

Pedagogė mano, kad svarbu ugdyti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, sąžiningumo, pilietiškumo, gebėjimo integruotis ateities darbo rinkoje.

Kūrybingoji pradinių klasių mokytoja Olga Vilniaus kolegijoje baigė pradinio ir priešmokyklinio ugdymo bakalauro studijas, o Šiaulių universitete apsigynė magistro laipsnį. Mokytoja taip pat gali pasigirti turinti vyresniojo mokytojo kvalifikacinę kategoriją bei pasidžiaugti turtinga tarptautine švietimo patirtimi Belgijoje ir Švedijoje.

Olga dalyvavo Nacionalinės švietimo agentūros projekto veikloje „Pradinio ugdymo informatikos programos rengimas, išbandymas ir diegimas“. Olga taip pat išbando metodinę medžiagą, kuri vėliau taikoma visos šalies švietimo sistemoje.

Mokytoja Olga jos asmenybei artimus šiaurietiško ugdymo ypatumus pažino Erasmus stažuotėje Švedijoje ir sėkmingai juos taiko mūsų mokykloje.

Man labai svarbi yra akademinio ir emocinio ugdymo dermė. Tikiu, kad tik gerai besijaučiantis vaikas gali siekti mokslo aukštumų, pasiekimais džiuginti save ir savo artimuosius. Savo darbe pirmiausia užtikrinu emociškai saugią, malonią aplinką, o tada mokomės, tyrinėjame ir atrandame naujų dalykų. Bendraudama su mokiniais vadovaujuosi lygiaverčiais, demokratiškais santykiais, skatinu išsakyti savo nuomonę, drąsiai siūlyti sprendimo būdus iškilusioms problemoms spręsti – nebijoti klysti,‘‘ – mintimis dalijasi mokytoja Olga.

Dominyka – pradinio ugdymo mokytoja, įgijusi pradinio ugdymo pedagogikos bakalauro laipsnį ir pedagogo kvalifikaciją Vilniaus kolegijoje.

Nuolat gilina žinias pedagoginiuose mokymuose. Tobulina savo kvalifikaciją seminarų cikle: „Parental Involment in education-Insights from research and practical implications“, „Gamtamokslinis ugdymas pradinėse klasėse“, „Tėvų įtraukimas į vaikų ugdymą”, „Šiuolaikinės informacinės technologijos ir vaikų sveikata“. Be to, 2020 m. buvo išvykusi į Švediją su Erasmus + projekto programa „Strategic Partnership”. Sėkmingai tobulėjo tarptautinėjė emocinių ir elgesio problemų prevencijos programoje ,,Zipio draugai” ir įgijo programos įgyvendinimui reikalingą kvalifikaciją. Dalyvavo mokymuose „Lions Quest” – taip gilino socialinių ir emocinio intelekto kompetencijų ugdymą.

Turi patirties kuriant užduotis kiekvienam mokiniui individualiai pagal jo gebėjimus.  Sėkmingas darbas komandoje su angliškai kalbančiu mokytoju išmokė Dominyką  dalintis informacija ir gerąja patirtimi, įsiklausyti į kito nuomonę bei pasiūlymus, spręsti problemas, prisiimti atsakomybę.

Darbe vadovaujasi keturiomis vertybėmis: „Pirmiausia, man svarbu išlaikyti pagarbą mokinių ir tėvų įvairovei, skirtybes laikant galimybėmis. Tikiu, kad privalau padėti kiekvienam mokiniui, puoselėjant aukštus lūkesčius dėl kiekvieno mokinio pasiekimų. Taip pat man labai svarbu bendradarbiavimas ir darbas komandoje ir nenutrūkstamas profesinis tobulėjimas, prisiimant atsakomybę už mokymąsi visą gyvenimą. Manau, kad mokyti reiškia mokytis pačiam“, – sako Dominyka.

    Add a header to begin generating the table of contents