Trečiųjų klasių mokiniai visą savaitę tyrinėjo medžiagų savybes. Ši tema gali skambėti rimtai ir akademiškai, bet vaikų smalsumas ir kūrybiškumas įnešė į ją gerokai daugiau nei tik fizikos pagrindų.
Vienas pamokos etapas buvo skirtas tirpumui. Mokiniai aiškinosi, nuo ko priklauso, kaip greitai ištirpsta cukrus vandenyje. Analizavo tris kintamuosius: cukraus smulkumą, vandens temperatūrą ir maišymą. Įprasta praktika pamokoje – vaikai ne tik stebi reiškinį, bet ir pateikia išvadas, o šios kartais pranoksta bet kokius lūkesčius.
Štai vienas trečiokas, jungdamas mokslinį mąstymą ir verslumo įžvalgas, parašė:
„Savo restorane klientams neduosiu smulkaus cukraus. Tegul ilgai sėdi, kol cukrus tirps arbatoje – daugiau maisto užsisakys.“
Tyrinėjimai tai ne tik eksperimentai, bet ir proga mokiniams lavinti kritinį mąstymą, daryti išvadas ir net pasvajoti apie ateities projektus. Kas žino – gal būsimasis restorano savininkas jau šiandien kuria strategijas, paremtas pamokos apie cukraus tirpumą išvadomis?


