Tarp tradicijų ir technologijų: Erasmus+ patirtys Lenkijoje

„Nėra prasmės prisiminti praeities, jei ji neturi įtakos dabarčiai.“ – šie Charleso Dickenso žodžiai tapo tylia gija, vedusia mūsų ketvirtų klasių mokinius per kultūrinę ir kūrybinę patirtį Varšuvoje.

Gegužės 5–9 dienomis Šiaurės licėjaus mokiniai lankėsi kaimyninėje Lenkijoje, kur dalyvavo Erasmus+ projekte „Šiuolaikinės technologijos ir lenkiškos tradicijos“. Šioje pažintinėje kelionėje susipynė istorija, kūrybiškumas, technologijos ir bendradarbiavimas – visa tai virto unikalia ugdymo patirtimi.

Kartu su bendraamžiais iš Lenkijos mūsų mokiniai tyrinėjo šalies folklorą, nacionalinius simbolius, klausėsi pasakojimų apie lenkų kultūrą, o visą įgytą patirtį perkėlė į kūrybines dirbtuves, pasitelkdami dirbtinio intelekto įrankius.

Vienoje veiklų mokiniai kūrė Lenkijos atviruką, naudodami DI ir folkloro simboliką. Kūrė mišriose komandose – taip ugdydami ne tik kūrybiškumą, bet ir tarpkultūrinį bendradarbiavimą. Mokiniai taip pat turėjo progą iš arti pamatyti tradicinius lenkų tautinius rūbus, išgirsti apie jų simboliką ir prasmę.

Vienas jautriausių patyrimų – pažintis su Fryderyko Šopeno gyvenimu ir kūryba.
Po apsilankymo jo muziejuje mokiniai ne tik susipažino su biografija, bet ir klausydamiesi muzikos reflektavo, kokias emocijas sukelia šio kompozitoriaus kūriniai. Vėliau, pasitelkę Canva DI įrankį, kūrė vizualius meno kūrinius, įkvėptus Šopeno muzikos. Tokiu būdu vaikai ne tik analizavo meną, bet ir mokėsi reprezentuoti jausmus technologijų pagalba.

Patirtis, kuri plečia pasaulį

Per savaitę trukusią kelionę mokiniai aplankė ne tik istorines ir kultūrines vietas tokias kaip Varšuvos senamiestis, Karališkasis Lazienkų parkas ar Koperniko muziejus, bet ir patyrė kultūrą gyvai: žygiuose, dirbtuvėse, bendravime, klausymesi, kūrime.

Kelionė į Lenkiją tapo tikru tarptautiniu kultūrinio sąmoningumo ugdymu, kuriame mokiniai galėjo patirti, kaip tradicijos tampa kūrybos įkvėpimu, o technologijos – jų išraiškos priemone. Ir svarbiausia – kad mokytis galima ne tik klasėje, bet ir keliaujant, klausiant, kuriant ir stebint.

Dėkojame Erasmus+ programai, projekto partneriams bei visai lydinčiai komandai už patirtį, kuri tikrai paliks pėdsaką mokinių gyvenime.

    Add a header to begin generating the table of contents