Patirtis Suomijoje: ką parsivežė mūsų mokytojos?

Per mokinių pavasario atostogas, lietuvių kalbos mokytoja Jurgita ir matematikos mokytoja Nikolė, vyko į Suomiją, kur aplankė kelias mokyklas Turku regione ir Rauma mieste. Tai buvo puiki proga dar kartą iš arti patirti šiaurietiško ugdymo modelį, kuriuo remiasi ir Šiaurės licėjus.

Kotimäki School (Kotimäen Koulu), Littoinen miestelyje

Pirmoji aplankyta mokykla iškart pasitiko su šiluma ir aktyvumu. Kasdien vaikai ir mokytojai į mokyklą atvyksta dviračiais, nepaisydami oro sąlygų.
Mokytojos stebėjo įvairių dalykų pamokas, kalbėjosi apie ugdymo procesus, mokyklų tinklą ir fenomenais grįstą mokymąsi.
Didelį įspūdį paliko moderni mokyklos infrastruktūra bei mokytojų laisvė savarankiškai organizuoti ugdymo procesą. Diskutuota apie švietimo skirtumus tarp Lietuvos ir Skandinavijos šalių bei buvo dalijamasi idėjomis.

Rauman Freinetkoulou mokykla

Antroji, Rauman Freinetkoulou, mokykla mažesnė, bet ne ką mažiau įkvepianti. Mokykloje mokosi apie 115 mokinių ir dirba tik 7 mokytojai. Daug dėmesio skiriama projektiniam darbui, individualiam ugdymui, o mokytojas čia – daugiau konsultantas nei tradicinis dėstytojas.
Vertinga patirtimi tapo pokalbis su mokyklos direktore, kuri dalinosi ugdymo filosofija: vaiko individualumas, pagarba pasirinkimams ir demokratinis santykis su mokiniu čia nėra tik žodžiai – tai kasdienė praktika.

Multifunkcinis bendruomenės centras ir ekologiniai projektai

Mokytojos taip pat lankėsi bendruomenės centre, kuriame miesto gyventojai gali sportuoti, lankytis baseine ir dalyvauti įvairiose veiklose, jungiančiose bendruomenę su mokykla.
Papildomai buvo aplankytas vaikų sodas – erdvė, kur mokiniai patys augina daržoves, gėles ir prižiūri avilius, mokydamiesi atsakomybės už gamtą.


Šiaurės licėjuje, kaip ir Suomijos mokyklose, ugdymo pagrindas yra vaiko gerovė, aktyvumas, savarankiškumas, bendradarbiavimas ir mokymosi džiaugsmas.
Mokytojų patirtys suteikė daug praktinių idėjų, kaip galime dar labiau stiprinti individualizuotą mokymą, kaip skatinti vaikų atsakomybę už savo mokymąsi, kaip kurti bendradarbiavimu grįstą klasės kultūrą ir stiprinti ryšį tarp mokyklos ir bendruomenės.

Parsivežtos įžvalgos papildys mūsų jau kuriamą ugdymo aplinką. Tokią, kurioje vaikas jaučiasi saugus, įgalintas ir laimingas mokytis.
Šis mokytojų vizitas dar kartą įrodo: ugdymas Šiaurės licėjuje nėra vien žinių perdavimas – tai kiekvieno vaiko asmenybės augimo kelias.

Dėkojame mokytojoms Jurgitai ir Nikolei už drąsą mokytis, dalintis ir auginti mūsų bendruomenę!

    Add a header to begin generating the table of contents