Pradinių klasių mokytoja Kotryna, rengdama savo magistro baigiamąjį darbą, atliko muzikos terapijos tyrimą.
Tyrimo metu buvo organizuotos individualios muzikos terapijos sesijos (3-5 k. per savaitę, iš viso 10 sesijų, po 30 minučių), atsižvelgiant į kiekvieno vaiko asmeninius poreikius ir galimybes bei norus. Sesijų metu grojo instrumentais (improvizacija), dainavo (improvizacinės frazės apie emocijas, sakinių kūrimas, sakinio struktūros mokymasis dainuojant, garsų atpažinimas, jų siejimas su raidėmis), klausėsi vaikų mėgstamos muzikos įrašų ir juos aptarinėjo, kalbėjo apie patiriamus kasdieninius išgyvenimus.
Tyrimo tikslas buvo išsiaiškinti, koks muzikos terapijos poveikis skaitymo ir / ar rašymo sunkumų turinčių 9-11 m. vaikų emocinei sveikatai.
Po muzikos terapijos sesijų skaitymo ir / ar rašymo sunkumų turintiems vaikams:
- pagerėjo savęs vertinimas;
- pagerėjo emocijų raiška;
- vaikai atrado naujų emocijų įveikos būdų;
- padidėjo motyvacija mokytis;
- pradėjo gauti aukštesnius akademinius įvertinimus mokykloje;
- pagerėjo santykiai su bendraamžiais;
- padidėjo dėmesio koncentracija;
- sumažėjo nerimo jausmas kasdienybėje;
- pagerėjo motoriniai įgūdžiai;
- vaikai atrado naujų konfliktų sprendimo būdų.


Muzikos terapija skaitymo ir / ar rašymo sunkumų turintiems vaikams padeda susidoroti su iššūkiais, iškylančiais kasdienybėje, pagerinti jų emocinę sveikatą. Esant stabilesnei emocinei būsenai bei teigiamam savęs vertinimui, savo galių ir talentų supratimui, vaikai mokosi geriau, jaučiasi laimingesni, ramesni, geriau prisitaiko kasdienėje aplinkoje.
