Mūsų mokyklos mokytojai ir ugdymo vadovai dalyvavo švietimo lyderių forume. Dėmesys mokytojo vaidmeniui ir ateities ugdymui

Mokytojo profesija: tarp tradicijos ir naujovių

Š.m. kovo 7 d. pradinio ugdymo vadovė Gražina Vaitkunskė, licėjaus Riešėje direktorė Inga Romanovskienė bei geografijos mokytojas Mantas Karanauskas dalyvavo Švietimo lyderių forume „Švietimo kodas 2025”. Renginys subūrė pedagogus ir švietimo srities ekspertus dalytis gerosiomis patirtimis bei diskutuoti apie aktualiausius iššūkius, su kuriais susiduria šiandienos mokyklos.

Forumo metu dalyviai gilinosi į svarbias temas: mokytojų emocinė gerovė, mokytojo profesijos amžėjimas, įtraukiojo ugdymo principai ir dirbtinio intelekto (DI) įtaka švietimui. Pranešėjai pabrėžė, kad siekiant kokybiško ugdymo, svarbu ne tik nuolat tobulinti pedagogines kompetencijas, bet ir rūpintis emocine darbuotojų sveikata bei gebėjimu prisitaikyti prie technologinių pokyčių.

Socialiniai tinklai: galimybė ar iššūkis mokytojams?

Geografijos mokytojas Mantas Karanauskas  dalyvavo diskusijoje „Žinomi mokytojai: socialiniai tinklai, viešumas – padeda ar trukdo?”. Diskusijos metu buvo analizuojama, kaip socialinės medijos veikia mokytojų įvaizdį, profesinę veiklą bei asmeninį gyvenimą.

Visi dalyviai sutarė, kad socialiniai tinklai suteikia mokytojams galimybę dalintis žiniomis, kurti bendruomenes ir skatinti jaunų žmonių domėjimąsi mokslu. Tačiau kartu jie pabrėžė ir rizikas – svarbu aiškiai atskirti asmeninį ir profesinį gyvenimą, apgalvoti, kokia informacija dalijamasi viešai bei atsakingai formuoti savo internetinį įvaizdį.

Nuolatinis tobulėjimas – licėjaus vertybė

Licėjus didžiuojasi savo pedagogų ir vadovų komanda, kuri nuosekliai siekia tobulėti ir puoselėja mokymosi visą gyvenimą idėją. Kaip teigė pradinio ugdymo vadovė Gražina Vaitkunskė: „Mokytojas yra ir draugas, ir patarėjas renkantis gyvenimo kelią.” Tokia nuostata įkvepia ne tik dabartinius mokinius, bet ir ateities pedagogus.

Ši dvasia atsispindi ir licėjaus skatinamose iniciatyvose. Vyresnių klasių mokiniai kviečiami skaityti žurnalą „Kuo būti?”, kuriame pateikiama istorija apie maištaujančią pradinio ugdymo vadovę ir jos kelionę link mokytojo profesijos. Galbūt šis straipsnis įkvėps būti pedagogais ir jaunąją kartą?

Ateities švietimo vizija

Švietimo lyderių forume akcentuota, kad šiuolaikinė mokykla turi būti lanksti ir atvira naujovėms. Kaip yra pasakęs garsus mokslininkas Carl Sagan: „Mokslas nėra tik žinių kaupimas – tai būdas mąstyti, požiūris į pasaulį, kuris leidžia mums išspręsti problemas ir atsakyti į klausimus.”

Šiaurėsn licėjus lieka ištikimas šiai idėjai, skatindamas tiek mokytojus, tiek mokinius nuolat augti, ieškoti atsakymų ir formuoti ateities švietimo viziją.

    Add a header to begin generating the table of contents