Pasibaigus bandomajam mėnesiui be telefonų 5–8 klasėse, mokyklos bendruomenė ir tėvai pastebėjo reikšmingus teigiamus pokyčius. Mokiniai tapo labiau susikaupę, sumažėjo trukdžių pamokose, o pertraukų metu mokiniai tapo aktyvesni.
Džiaugiamės šiais pasiekimais ir matome, kaip tai teigiamai veikia mokinių bendravimą ir elgesį tiek mokykloje, tiek namuose.
Atsižvelgiant į apklausų rezultatus ir tėvų bei mokytojų nuomonę, nusprendėme ir toliau rinkti 5-8 klasių mokinių telefonus prieš pamokas ir grąžinti juos tik po pamokų.
Dalijamės atsiliepimais ir tikimės, kad ši tvarka toliau padės kurti geresnę mokymosi aplinką mūsų mokykloje.

Mokytojų atsiliepimai apie bandomąjį mėnesį be telefonų 5–8 klasėse
Teigiami pokyčiai pamokose
✅ Pamokos pradžia tapo sklandesnė – nereikia rinkti telefonų, todėl mokiniai greičiau susikaupia.
✅ Mokiniai ramesni, labiau susikaupę dirba, sumažėjo vėlavimų į pamokas.
✅ Taupomas pamokos laikas – mokiniai užsirašo medžiagą, o ne fotografuoja skaidres.
✅ Klasėse mažiau pašalinių trukdžių, mokiniai daugiau dėmesio skiria mokymuisi.
✅ Mokomasi naudotis popieriniais žodynais, o ne telefonais.
Teigiami pokyčiai pertraukų metu
✅ Mokiniai daugiau kalbasi tarpusavyje, užmezga draugystes, žaidžia ir atsipalaiduoja.
✅ Daugiau mokinių užsiima dėlionėmis, skaito knygas ir dalyvauja prasmingoje veikloje.
✅ Per pertraukas nekyla pagundos slėpti telefonus ir tikrinti juos slapta.
✅ Kai kurie mokinių tėvai pastebėjo, kad jų vaikai ir namuose tapo ramesni, sumažėjo laikas prie ekranų.
Iššūkiai ir pastebėjimai
⚠️ Kai kurie mokiniai skundėsi, kad be telefonų negali sekti pamokų ar kabinetų pasikeitimų.
⚠️ Pastebėta, kad dalis mokinių per pertraukas pradėjo naudotis kompiuteriais ne mokymosi tikslais (žaisti, susirašinėti).
⚠️ Ne visi mokiniai turi kompiuterius atlikti skaitmeninėms užduotims.
5-8 kl. mokinių atsiliepimai apie bandomąjį mėnesį be telefonų
✅ Daugiau bendravimo – per pertraukas mokiniai daugiau laiko praleidžia bendraudami su draugais.
✅ Ilgesnės pertraukos – laikas tarp pamokų atrodo ilgesnis, nes jis išnaudojamas aktyviai.
✅ Geriau susikaupia per pamokas – mažiau trukdžių, lengviau sutelkti dėmesį į mokymąsi.
✅ Sąžiningai atliktos užduotys – mažiau pagundų nusirašinėti ar naudotis neleistinais šaltiniais.
✅ Taupoma telefono baterija – telefonas ilgiau išlieka įkrautas, nes naudojamas mažiau.
Tėvų atsiliepimai
Apklausoje dalyvavę tėvai beveik vienbalsiai palaikė naująją tvarką.
✅Didesnis bendravimas ir socializacija – vaikai pradėjo daugiau bendrauti su savo ir klasės draugais, užsiimti įvairiomis veiklomis, tokiomis kaip stalo žaidimai ar kortos.
✅Daugiau koncentracijos ir geresnė nuotaika – pastebėta, kad mokiniai tapo labiau susikaupę ir pagerėjo jų nuotaika. Tai taip pat padėjo geriau susikoncentruoti tiek pamokų metu, tiek užklasinėse veiklose.
✅Mažiau laiko prie socialinių tinklų – mokiniai praleido mažiau laiko prie telefonų ir socialinių tinklų, todėl daugiau dėmesio skyrė šeimai ir kitiems užsiėmimams.
✅Išmoktos naujos veiklos – kai kurie vaikai išmoko naujų įgūdžių, pavyzdžiui, žaisti stalo žaidimus ar kortomis.
⚠️Iššūkiai – nors dauguma tėvų nesusidūrė su rimtais iššūkiais, kai kurie mokiniai susidūrė su praktiniais sunkumais, tokiais kaip būtinybė neštis kompiuterį į mokyklą ar retkarčiais neturėti galimybės pasitikrinti elektroninius laiškus ar atsiskaityti kortele.
Siūlymai dėl 9–10 klasių įtraukimo
📌 Dalis mokytojų mano, kad telefonų ribojimas būtų naudingas ir vyresniems mokiniams, nes jie dažnai naudojasi jais ne mokymosi tikslais.
📌 Kai kurie mokytojai pastebėjo, kad patys pradėjo mažiau naudotis telefonais ir tai turėjo teigiamos įtakos jų įpročiams.
📌 Siūloma išbandyti šią tvarką ir 9–10 klasėse, tačiau numatyti aiškias taisykles bei sprendimus galimiems iššūkiams. Sprendimą dėl 9-10 klasių telefonų pokyčio priimsime nuo kitų mokslo metų. Šiais mokslo metais mokiniai galės naudotis telefonu ryšio taške mokymosi ar bendravimo tikslais. Pamokų metu, telefonai surenkami į telefonų viešbučio dėžutes.