„Sveikos gyvensenos pamokose kalbant, kaip svarbu valgyti žuvį, vaikai parodė, kad jų nepažįsta. Kilus krūvai klausimų apie akvakultūrą ir žuvis, nusprendėme – tyrinėsime jas,“ – pasakoja Kauno ketvirtos „Upės“ klasės mokytoja Sandra. Su ketvirtokais ji visą savaitę įgyvendino žuvininkystės fenomeną.
Pagrindinis ketvirtokų fenomeno probleminis klausimas — „Kam bendruomenei reikalinga žuvis?“. Mokiniai aiškinosi, kokią reikšmę žuvys turi vienam žmogui, šeimai, mokyklai, verslui ir visai valstybei. Ketvirtokams fenomenų tyrinėjimo savaitę pamokos buvo susiję su žuvininkyste. Lietuvių kalbos pamokų metu mokiniai kūrė rašinėlį tema „Kaip atrodytų mano žuvininkystės ūkis?“, per matematiką skaičiavo figūrų junginių perimetrus ir braižė žuvininkystės ūkį, gamtamokslio ugdymo temą vaikai nagrinėjo, mokydamiesi apie žuvų auginimo sąlygas natūralioje ir žmogaus sukurtoje aplinkoje, taip pat lavino karjeros ugdymo ir socialinius įgūdžius bendravo su žuvų ūkio darbuotojais, dalyvavo paskaitoje apie žuvų auginimo standartus Norvegijos akvakultūros ūkiuose.
Tiriant fenomeną vaikai žinias pildė edukacijose ir išvykose, lankėsi asociacijoje „Lietuvos žuvys“, dalyvavo koordinatorės Monikos Kazlauskaitės pamokoje apie žuvininkystę mūsų šalyje: natūraliai Lietuvoje neršiančias žuvų rūšis, taisykles žvejams bei verslinę žvejybą.
Po sėkmingai įgyvendinto žuvininkystės fenomeno, mokytojos Sandros dėka, Žemės ūkio ministerija atrinko Kauno Šiaurės licėjaus mokinius 2022-2023 mokslo metais dalyvauti Pažintinės žuvininkystės programos „Išauginta Europos Sąjungoje“ veiklose. Ketvirtos „Upės“ ir trečios „Pilies“ klasių mokiniai gaus specialiai išleistą mokomąją medžiagą – knygeles. Taip pat turės galimybę dalyvauti pažintiniame edukaciniame renginyje ir pažintinėje pamokoje apie akvakultūros sektorių, Lietuvos akvakultūros ūkiuose išaugintus žuvininkystės produktus ir jų maistines savybes, verslo bei karjeros galimybes akvakultūros sektoriuje.
Mokslo metų pabaigoje dalyviams bus organizuojamos pažintinės išvykos į akvakultūros ar žuvivaisos ūkį bei profesinio ugdymo įstaigą, rengiančią akvakultūros sektoriuje dirbsiančius specialistus.
Besibaigiant programos veikloms, moksleiviai bus pakviesti dalyvauti kūrybinių darbų konkurse ir atskleisti programos įgyvendinimo metu įgytas žinias.
Šiaurės licėjus – pirmoji Lietuvos mokykla, pritaikiusi ugdymą, grįstą fenomenų tyrinėjimu (#PhenoBL). Tai – suomiška mokymosi praktika, padedanti mokiniams suprasti juos supantį pasaulį ir per neįprastų reiškinių, dar kitaip vadinamų fenomenais, tyrinėjimą, naudoti bei praktiškai taikyti pamokų metu sukauptas žinias.






