fbpx

Inžinerinės grafikos pamokos

Esu Kristina, inžinerinės grafikos mokytoja. VilniusTech universitete įgijau architektūros magistro laipsnį ir daug metų dirbau architekte ir projektų vadove. 2019-ųjų metų rudenį tapau programos „Renkuosi mokyti“ dalyve. Po dviejų intensyvių mokymų metų, bei studijų Vytauto Didžiojo universitete, įgijau pedagoginę kvalifikaciją ir pradėjau inžinerinės grafikos mokytojos kelią.

Nuo 2021 metų esu Lietuvos inžinerinės grafikos ir geometrijos draugijos narė. Kartu su kitais šios specialybės dėstytojais ir mokytojais reguliariai dalyvauju draugijos rengiamose konferencijose, domiuosi inžinerinės grafikos dalyko metodinės medžiagos tobulinimu.

Inžinerinė grafika, tai mokslas apie geometrinių figūrų, procesų grafinio vaizdavimo plokštumoje taisykles, būdus ir priemones. Tai grafinė kalba, kuria susikalba įvairių sričių projektuotojai. Mokėjimas reikšti mintis brėžiniu ir jį skaityti tobulina žmogaus erdvinį mąstymą bei vaizduotę, praturtina galimybe naudotis dar vienu informacijos šaltiniu. Brėžinys buvo, yra ir bus žmonijos mokslo, techninio išsivystymo lygio, kultūros atspindys bei palikimas.

Inžinerinės grafikos pamokose moksleiviai mokosi suprasti įvairius brėžinius, patys juos braižo, kuria dvimačius ir trimačius vaizdus, spręndžia su projektavimu susijusias užduotis, maketuoja. Vienas užduotis atlikdami ranka, lavina kuriantį protą, padedantį sukioti trimačius objektus vaizduotėje, juos kurti ir nubraižyti. Kitas užduotis atlieka kompiuteriu – įvairiomis atviro kodo programomis (Edrawtch, Practicalstudent), bei AutoCad, Sketchup, Lumion programomis, kurios ne tik padeda tobulinti pažynimo ir skaitmeninę kompetencijas, bet suteikia galimybę greitai pamatyti savo kūrybos rezultatus.

Kadangi esu architektė, inžinerinės grafikos pamokas papildau architektūrinės kūrybos užduotimis. Jas atlikdami, moksleiviai mokosi pažinti architektūrą net tik kaip inžinerijos objektą, bet stengiasi perprasti meninę jos išraišką per erdviškumo, siluetiškumo, kontekstualumo ir socialinę prizmę. Kitaip tariant, šiose integruotose pamokose, moksleiviai tobulina ne tik inžinerinio mąstymo įgūdžius, bet ir mokosi kurti, kaip kuria architektai.

Inžinerinės grafikos pamokų tikslai:

  • Skatinti mokinių kūrybinę vaizduotę, ugdant jų vizualinius bei erdvinius gebėjimus.
  • Skatinti pažintinių ir praktinių grafinės raiškos įgūdžių ugdymą.
  • Suteikti mokiniams žinių, tinkamų erdvinei informacijai bei idėjoms interpretuoti ir perduoti.
  • Suaktyvinti mokinių vizualinį savo aplinkos ir jos elementų suvokimą ir skatinti estetinius vertybinius sprendimus.
  • Ugdyti pagrindines kompiuterinės grafikos kompetencijas grafinio problemų sprendimo ir kompiuterinio projektavimo kontekste.
  • Skatinti loginio ir progresyvaus samprotavimo įgūdžių ugdymą, bei gebėjimą vizualizuoti dvimačių ir trimačių objektų konfigūracijas sprendžiant grafines problemas.
  • Padėti mokiniams suprasti grafinio informacijos perdavimo svarbą.
    Add a header to begin generating the table of contents