Tęsiame tradiciją, pradinių klasių mokiniai, penktadieniais žiūri atrinktus filmus. Pradinio ugdymo vadovė Nadia Venskuvienė sukūrė metodą „Filmukų detektyvas“ ir jau pristatė jaunesniesiems mokytojams.
Mokiniai, kartu su mokytojais, žiūrės trumpametražius filmukus (2-8 minučių), kurie parinkti pagal tam tikras vertybes, vaikų amžių ir aktualią temą.
Kaip vyks žiūrėjimas?
1 žingsnis – garsai. Pirmoji pažintis su filmuku vyks užsimerkus (ir uždengus ekraną), kad vaikai galėtų įsiklausyti į filmuko garsus, muziką ir įsivaizduoti, apie ką jis. Įsiklausydami į garsus ir įsivaizduodami įvykius, vaikai ugdysis kūrybiškumą, nes kiekvieno vaizduotė unikali.
2 žingsnis – scenarijus. Po pirmosios pažinties su filmuku mokytojas taikys „Minčių lietų“. Vaikai pasisakys, ką įsivaizdavo, dalinsis savo scenarijais ir su nekantrumu lauks, kaip gi yra iš tikrųjų.
3 žingsnis – vaizdas. Filmukas žiūrimas atsimerkus ir atidengus ekraną.
4 žingsnis – emocijos. Bus daug emocijų, nes tai, ką vaikai įsivaizdavo ir tai, ką pamatė, greičiausiai skirsis. O gal bus panašu? Todėl užduodami klausimai vaikams: kaip jie jaučiasi, kas nustebino, o gal nuliūdino, ką įsivaizdavo panašiai, ką kitaip ir pan.
5 žingsnis – pasitikriname. Grįžtama prie 2 žingsnio ir pasitikrinama, ką vaikai spėliojo taikant „Minčių lietų“ ir ar tai pasitvirtino.
6 žingsnis – detektyvas. Aptariamos filmuko turinio detalės: veikėjai, vieta, laikas, įvykio nuoseklumas, pagrindinė mintis, išsiaiškinamos vertybės.
7 žingsnis – atomazga. Filmukas žiūrimas dar vieną kartą. Po filmuko peržiūros mokytojas nekomentuoja, leidžia vaikams dalintis savo mintimis.