Fenomenais grįstas ugdymas: žinios, kurios įkvepia, vienija ir stiprina mokyklas

Šiaurės licėjus džiaugiasi ir didžiuojasi būdamas viena pirmųjų mokyklų Lietuvoje, kryptingai ugdančių vaikus taikant fenomenais grįstą ugdymą (FGU). Šis metodas keičia mokymosi požiūrį – jis grindžiamas tarpdisciplininiu pažinimu, realių pasaulio reiškinių tyrinėjimu, kūrybišku mąstymu ir mokinių įtrauktimi. Tai ne „sausos“ pamokos, o gyvas, prasmingas ir patyriminis mokymasis.

Šiaurės licėjuje svečiavosi Mažeikių „Žiburėlio“ pradinės mokyklos pedagogų komanda, kuri dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo programoje „Įtraukiojo ugdymo LINK: universalus dizainas mokymuisi mūsų mokykloje“. Vizito metu jie gilinosi į FGU principus, dalyvavo praktinėse veiklose ir susipažino su mūsų mokyklos ugdymo kultūra.

Pedagogai turėjo galimybę iš arti pamatyti, kaip fenomenais grįstas ugdymas taikomas realiose pamokose, kaip planuojamos temos, kaip jungiami skirtingi dalykai į vieną prasmingą kontekstą. Mokytojai aptarė mokinių smalsumo skatinimo būdus, aktyvaus įsitraukimo strategijas bei išmoko, kaip analizuoti reiškinius per klausimus: Kas tai yra? Kodėl tai vyksta? Kaip tai susiję su manimi ir pasauliu?

Šiaurės licėjaus pedagogų komanda dalijosi savo patirtimi, atradimais ir iššūkiais. Vizitas ne tik suteikė žinių, bet ir sukūrė prasmingą ryšį tarp dviejų mokyklų, siekiančių pažangaus ir įtraukiančio ugdymo.

Fenomenais grįsto ugdymo nauda?

  • Ugdoma kritinis ir kūrybinis mąstymas.

  • Skatinamas vaikų smalsumas ir savarankiškumas.

  • Sukuriamos sąsajos tarp mokomųjų dalykų ir realaus gyvenimo.

  • Auga vaikų motyvacija ir įsitraukimas.

  • Stiprėja mokyklos bendruomenės ryšiai.

Dėkojame „Žiburėlio“ mokytojams už atvirumą, bendrystę ir norą augti drauge. Kiekvienas toks susitikimas įkvepia ir primena, kad einame teisingu keliu. Kuriame mokyklą, kurioje norisi būti.

    Add a header to begin generating the table of contents