Anglų kalbos pamokose mokytojai nuosekliai stengiasi parinkti metodus, tinkamus visai klasei, taip pat adaptuoti metodiką pagal individualius mokinių poreikius.
Pamokoje kuriama atmosfera skatina mokinius aktyviai įsitraukti į kalbos mokymosi procesą. Pavyzdžiui, įvairūs apšilimo pratimai, tokie kaip dviejų minučių žodžių generavimo iš tam tikros raidės užduotis, suaktyvina jų žodyną, leidžia pritaikyti jau turimas žinias, atrasti naujus žodžius, taip skatinant bendradarbiavimą bei kalbinę įtrauktį nuo pirmųjų pamokos minučių.
Nuolatinis anglų kalbos vartojimas pamokose yra kita svarbi ugdymo dalis. Kalbinę aplinką išlaikome bendraudami tik anglų kalba. Net ir mokiniams užduodant klausimus gimtąja kalba, atsakome anglų kalba. Jei mokinys nesupranta, pasitelkiama mediacija: kitas mokinys kviečiamas paaiškinti ar išversti mokytojos mintis. Šis metodas, nors iš pradžių gali atrodyti sudėtingas, padeda mokiniams priprasti prie anglų kalbos vartojimo, stiprina pasitikėjimą ir mažina kalbinį barjerą.
Motyvaciją skatiname per trumpas užduotis, už kurias mokiniams skiriami kaupiamieji taškai. Surinkę tam tikrą nustatytą taškų kiekį, mokiniai gali jį iškeisti į pažymį. Tokia sistema ugdo mokinių atsakomybę, tikslų siekimą ir mokymosi motyvaciją, formuoja savarankiškumą ir tikslingą požiūrį į pažangą.
Anglų kalbos mokymo procese daugiausia dėmesio skiriame keturiems pagrindiniams įgūdžiams: kalbėjimui, klausymui, skaitymui ir rašymui, kuriems lavinti taikomi specializuoti metodai.
metodais dalinasi anglų kalbos mokytoja irmantė
- Kalbėjimo įgūdžių lavinimas. Diskusijų metodas ypač tinkamas kalbėjimo praktikai, nes jis skatina mokinius reikšti savo nuomonę, mąstyti kritiškai, plėsti žodyną ir kalbėti struktūruotai. Šiuo metodu ugdome įgūdžius, reikalingus nuosekliam ir argumentuotam kalbėjimui bei gebėjimui klausytis kitų nuomonių.
- Žodyno plėtojimas. Žodyno įgūdžiams ugdyti naudojame teminių žodžių sąrašų, vizualinių priemonių, sakinių ar istorijų kūrimo su naujais žodžiais, interaktyvių žaidimų, sinonimų ir antonimų analizės metodus. Teminiai sąrašai padeda mokiniams sistemingai įsiminti žodžius pagal temą, vizualinės priemonės – geriau suprasti jų reikšmę ir kontekstą, ypač padeda mokiniams, turintiems vizualinę atmintį. Interaktyvūs žaidimai skatina aktyvų žodyno lavinimą ir motyvaciją mokytis žodžių natūraliai.
- Gramatikos įgūdžiai. Norėdami lavinti gramatikos žinias, taikome metodus, padedančius mokiniams suvokti struktūras ir lengviau įsiminti taisykles. Gramatikos taisyklių vizualizavimas, pavyzdžiui, lentelės, grafikai ar schemos, leidžia geriau suprasti gramatikos principus, o modelinių sakinių analizė skatina taisyklių pritaikymą praktikoje. Taip pat sakinių struktūrų ir tekstų kūrimas padeda mokiniams suvokti žodžių tvarką sakinyje, ugdyti sintaksės supratimą ir mokytis teisingai jungti žodžius pagal anglų kalbos taisykles.
- Skaitymo įgūdžiai. Skaitymo įgūdžius laviname siekdami gilaus teksto supratimo. Taikome autentiškų tekstų naudojimo, prognozavimo, išsamių atsakymų į klausimus, santraukų kūrimo bei teiginių vertinimo (tiesa / netiesa) metodus. Tai padeda mokiniams geriau suvokti kontekstą, skatina domėtis kultūriniais aspektais ir įtvirtina žodyno bei gramatikos žinias skaitant.
- Klausymo įgūdžiai. Klausymo įgūdžiams ugdyti naudojame vaizdo įrašus su gimtakalbiais. Tai suteikia galimybę mokiniams mokytis gimtakalbių tarties, intonacijos ir kalbinio konteksto, formuoja gilesnį kalbos suvokimą, kultūrinį supratimą ir lavina klausymo įgūdžius.
Interaktyvūs įrankiai ir žaidimai, tokie kaip „Kahoot“, „Quizlet“, „Bamboozle“, „Wordwall“ ar „Readtheory“, padeda mokiniams mokytis smagiai ir efektyviai. Šie įrankiai puikiai tinka žodžių ar gramatikos kartojimui, naujos temos įvedimui, motyvacijos didinimui bei neformaliai mokymosi plinkai kurti. Taip skatinamas mokinių komandinis darbas, draugiška konkurencija, įsitraukimas į mokymosi procesą.
Anglų kalbos pamokose taikomi metodai kuria įtraukiančią, motyvuojančią bei visapusišką mokymosi aplinką, kuri lavina mokinių įvairiapusius įgūdžius ir skatina susidomėjimą anglų kalba.