fbpx

5-toji Šiaurės licėjaus mokinių Fenomenų tyrinėjimo konferencija (PhenoBL) 2024

Įvyko 5-oji Šiaurės licėjaus mokinių Fenomenų tyrinėjimo konferencija 2024. Norime padėkoti atvykusiems, įsitraukusiems ir palaikiusiems mūsų jaunuosius tyrinėtojus.

Renginio metu apžiūrėjome 36 stendus, kuriuose išvydome 0-10 klasių tirtus fenomenus. Konferencijos metu buvo atidarytas trečiokių bufetas – „Vikingų trobelė“, kuris puikiai veikė ir tiekė skanius užkandžius. Šį kartą prie renginio prisijungė ir vieną tirtą fenomeną pristatė Šiaurės licėjaus darželis. Džiaugiamės, kad jau patys mažiausi šiauriečiai išbando fenomenų  tyrinėjimu grįstą metodiką.

Džiaugiamės, kad šiais metais dalyvavo beveik 600 mokinių, apie 120 mokytojų ir 250 tėvelių. Renginio metu svečiavosi ir kurtais fenomenais džiaugėsi Lituanistinių mokyklų mokytojai iš įvairių šalių. Nustebinti tokiais giliais klausimais, atliktais tyrimais, nori iš mūsų mokytis ir kurti bendrystę.

Šiais metais mokinių kelti klausimai stebino visus:       

  • Ar gali žmogus gyventi aukštai kalnuose?
  • Kaip pasiekti Žemės centrą?
  • Kuo skiriasi Arktis ir Antarktida?
  • Kaip robotai padeda žmogui?
  • Kaip mato žmonės ir gyvūnai? Kodėl gyvūnų akys atspindi šviesą tamsoje?
  • Kaip natūralūs pluoštai prisideda prie taršos pasaulyje? Kaip galime sumažinti šią problemą?
  • Kokia tikimybė Lietuvoje rasti dinozaurų kaulų?
  • Kolekcionavimas: daiktų istorija ar silpnybė daiktams?
  • Šiaurės licėjus 2050.
  • Žmogus ir technologijos.
  • Ką gali patirti keliaudamas po naktinį dangų?
  • Ir daug kitų įdomių temų.

Džiaugiamės vyresniųjų klasių iniciatyva ir įsitraukimu prisidedant prie renginio organizavimo. 9-tokas Laurynas pasirūpino, kad ekrane visi matytų skaidres, girdėtų muziką, 7-tokai Karolis ir Saulius fiksavo renginio akimirkas filmuodami ir fotografuodami, 7-tokas Simonas rengė LIVE transliaciją, o jam padėjo ir mokinius prie stendų kalbino 6-tokai Elena ir Enrico, o 9-tokė Aleksandra scenoje pristatė nominacijas, 10-tokų komanda skaičiavo balsus.

Dėkojame visiems mokiniams, kurie ruošėsi, jaudinosi ir pademonstravo savo kurtus fenomenus. Didelį ačiū tariame mokytojams, kurie koordinavo, kad tirti fenomenai būtų įgyvendinti, sakome ačiū tėvams, kurie palaikė, stabėjo ir džiaugėsi mokinių darbu. Taip pat dėkojame mokyklos darbuotojams už matomus ir ne visai matomus darbus prisidedant prie renginio organizavimo.

Jau edukaciniu reiškiniu tapusį renginį atidarė ir uždarė iliziuzionistas Mantas Wizard. Dėkojame už sukurtą magiją!

 

FENOMENŲ TYRINĖJIMU GRĮSTAS UGDYMAS

Fenomenų tyrinėjimu paremtas mokymasis (angl. PhenoBL – phenomenon based learning) sukurtas 2016 metais, per Suomijoje vykusį švietimo sistemos pokytį. Kasmet šios šalies mokiniai pasirenka po vieną modulį ir mokosi jo remdamiesi fenomenų tyrinėjimu grįsta metodika. Jos pagrindas – vaikai per neįprastų reiškinių (fenomenų) tyrinėjimą mokosi suprasti juos supančią aplinką ir praktiškai taikyti per pamokas įgyjamas teorines žinias.

Fenomenų tyrinėjimu grįsto ugdymo tikslas – kuo geriau paruošti vaikus realiam gyvenimui ir jame kylantiems iššūkiams, tad didelis dėmesys skiriamas ateities kompetencijų ugdymui.

    Add a header to begin generating the table of contents