5-10 kl. tyrinėja fenomenus. Kiekviena klasė išsikelia probleminius klausimus ir praktinio pažinimo būdu ieško sprendimų, mokiniai tiria realaus pasaulio problemas ir reiškinius. O mokytojas ne moko, o tampa darbo vadovu, kuris padeda mokiniams susidaryti tyrinėjimo darbo planą, konsultuoja, pataria, padeda rasti sąsajas tarp mokinių grupių tyrinėjimo pjūvių klasėje.
Rašto galia. Raštas kaip vienas didžiausių žmonijos išradimų
Jog geriau suprastų rašto galią, septintokai lankėsi teismo ekspertizės centre, kur sužinojo, kaip raštas padeda nustatyti nusikaltėlio asmenybę. Taip pat mokėsi apie tai, kaip Napoleono kariai neturėdami galimybės tamsoje skaityti karo pranešimų, išrado brailio raštą.
Taip pat susipažino su kaligrafija. Kaligrafiškai rašė užkoduotas žinutes.
Šeštokai pasinėrė į maro tyrinėjimus
Vieni, kartu su veterinaru, gilinosi apie gyvūnų marą, kaip apsaugoti gyvūnus ir kaip plinta. Kita komanda – kaip maras paveikia žmones ir kaip juos apsaugoti, tad čia jiems padėjo VDU dėstytojo dr. Domininko Burbos paskaita „Maras ir kitos epidemijos praeityje“.
Apleisti pastatai – 9-tokų narpliojama tema
9-tokai, nagrinėdami šią temą bando išsiaiškinti, kaip sumažinti apleistų pastatų kiekį ir pakeisti jų paskirtį bei kokią įtaką apleisti pastatai daro miesto saugumui ir kraštovaizdžiui. Tad pradėjo nuo apsilankymo Lukiškių kalėjime, kur sužinojo apie kalėjimo paslaptis bei čia kalėjusių asmenų istorijas.
Aštuntokai tyrinėja maisto fenomeną
Savo temą nagrinėti pradėjo Eskedar Coffee Bar, kur domėjosi kavos atsiradimo istorija, kaip ruošiama kava.
šeštokai bando suprasti ir atsakyti į klausimus apie paauglystę
6-okai dalyvavo Vilniaus atviro jaunimo centro „Mes“ aktyvioje įtraukiančioje edukacijoje „Paauglystė tavo akimis“, kurios metu mokiniai dramos metodo pagalba kūrė išgalvoto paauglio istoriją šiuolaikiniame pasaulyje.
Taigi 6-okai trumpam tapo režisieriais (modeliavo situacijas, į kurias patenka sukurtas personažas); rašytojais (kūrėjo dienoraštį); aktoriais (žaisdami atliko įvairius vaidmenis).
Tokiu būdu kiekvienas dalyvis galėjo pamatyti paauglio gyvenimą savo ir klasės draugų akimis, išklausyti ir išsakyti patarimus, įvertinti juos.
Svarbiausia, kad dirbdami grupėse, 6-okai atsakė į kai kuriuos jiems rūpimus kasdieninius paauglystės laikotarpį lydinčius klausimus ir suprato, kaip galėtų pasielgti atsidūrus kryžkelėje ar apnikus tam tikrai emocijai.